søndag 29. mars 2009

Beware, or Rakel's gonna get'cha!


Igår var jeg i surprise-bursdagsfest til Ørjan, en ganske hyggelig affære. Vi spilte fotball i mørket (som jeg failet hardt på), og spilte keyboard i kjelleren og Soul Calibur. Ida og Årolilja hadde laget en Pikachu-piñata som var fylt med smågodt og hentai XD (INVOLLER NOM NOM NOM!)

Godteri aside, så har jeg faktisk begynt å trene. Lazy days be gone, nå er det kampsport for alle pengene. NO MOAR WEAKNESS! Nå skal jeg bli stor og sterk å få en fantastisk kropp! Woot, jeg og Ingvild hadde vår første time på fredag i Stavanger Capoeira-klubb nede i Hillevåg. Capoeira er en afrobrasiliansk kampsport som trolig ble utviklet av slaver på 1500-tallet. Capoeira er på en måte en kampsport som er forkledd som dans, da dansen ble utviklet for å skjule forberedelser til slave-opprør. Den består av mye bevegelse, flyt og blir praktisert til musikk og sang. Capoeira er veldig fysisk krevende, iogmed at man bruker hele kroppen hele tiden. Man tilbringer mye tid på hendene, og det hele handler veldig mye om kroppskontroll og konsentrasjon. Siden vi to er nybegynnere så trener vi i barnegruppen de første gangene. De ungene som var der var ekstremt flinke og hadde mye mer styrke og kontroll enn det vi hadde XD
Hele opplegget var veldig annerledes enn jeg trodde, og veldig kult. Jeg har gangsperr i muskler jeg ikke visste jeg hadde engang. D:

MEN BARE PASS DERE! For om en fire-tolv måneder så kan jeg sikkert ta alle som prøver seg, med ÈN fot og bind for øynene! >.<

4 kommentarer:

  1. I challenge you to a fight to the death! In a couple of months time.

    Also; er det berre meg som tenker på bekreftelseskodane me må skrive inn som ord i hovudet mitt når eg ser dei?

    SvarSlett
  2. Oh! Want pikachu-piñata! Med godteri og hentai! 8D

    Spennende å begynne på capoeira! Det virker alt for krevende for min del. xD;;

    Gunnar: Nei, du er ikke alene.

    SvarSlett
  3. Gunnar: I ACCEPT

    Janne: Det er krevende, men veldig trivelig :3

    SvarSlett