onsdag 11. mars 2009

Keyblade-powwah! <3


Wey! Nå har jeg offisielt stylet min FØRSTE parykk. Den ble ikke fullt så ille, selv om det er rom for forbedring ofc. Det tok meg ca 3-4 timer eller mer, husker ikke sikkert. MEN FERDIG NÅ, FUCK YEAH! Tror jeg har brukt mer hårspray i dag enn jeg vanligvis bruker på et helt år! =O (unnskyld ozonlaget!)

Behold!:

Jeg er da kommet kvartveis i å lage det som blir mitt mest avanserte cosplay fram til nå, nemlig Sora fra Kingdom Hearts II. Det er ikke så ofte at dette kostymet blir gjort (i Norge ihvertfall), siden klærne er så detaljerte. Syns at det virket som en spennende utfordring å lage, pluss at jeg digger spillet <3
Til nå har jeg laget t-skjorten, smykket, parykk og teh Keyblade, i tillegg er jeg godt i gang med buksene. Det jeg gruer meg mest til å lage er de dømrade skoene. Men jeg SKAL få det til, skikkelig og ordentlig! >w<


Min awesome kusine fra Sverige pluss to venner skal være med på å ha Kingdom Hearts gruppe i Oslo. Så da er vi Sora, Riku, Axel og Roxas tilsammen. Tipper at det mildt sagt kan bli en interessant opplevelse å reise på Soracon og Aicon i sommer XD

4 kommentarer:

  1. YOU LOOK LIKE POTHEAD WITH SPIKEY HAIR.

    SvarSlett
  2. Åh, dette kommer til å bli en fryd for øyet! Square Enix og deres fantastiske sans for detaljer :D

    Jeg må si at jeg er riktig imponert over parykken din, første gang og greier! Jeg tror neppe jeg noen gang kommer til å bli noe god på parykker. De kan jo verken rettes eller krølles i vanlig forstand! (De tåler jo ikke varme..)

    SvarSlett
  3. Gunnar: NAY THEE

    Kiyu: Haha, you should know ;D
    Takk! Det var faktisk mye enklere enn jeg trodde det ville bli. Parykken jeg hadde kjøpt var i hvertfall veldig lett å forme =O
    De tåler varme til en viss grad, så lenge man ikke bruker varme metallinstrumenter og slikt, for da blir det "Wups! Smeltet plastikkhår!" XD

    SvarSlett
  4. kan du si kordan hårspray du brukte~
    fordi vennina mi skal cospaye soro og jeg kairi
    men vi bare lurer XD

    SvarSlett