mandag 30. mars 2009

Moar Capoeira


Idag dro jeg på Capoeira alene på den gruppen hvor det bare er voksne. Det var omtrent ti stykker tilstede, og jeg gjetter på at de fleste der har trent capoeira en god stund. Jeg hang med på oppvarmingen og litt av begynnelsen, men da de skulle gå over til mer kompliserte ting så ble jeg plassert i et hjørne for å trene for meg selv. Instruktøren, Jamaica, satte en lang pinne i en form og viste meg øvelser som jeg skulle gjøre mot pinnen. Det inkluderte fire typer forskjellige spark kombinert med grunntrinnene i capoeira. I tillegg måtte jeg ta 25 situps og armhevinger mellom hver øvelse O.O

Jeg lurer litt på hva instruktøren egentlig heter, for det er definitivt ikke Jamaica. Han er antageligvis derfra, for han har en aksent som gjør det vanskelig å få med seg hva han sier. Lol, og han kaller meg ustanselig for "Hakkeo" XD

Jeg er litt imponert over meg selv, for jeg klarte faktisk å trene meg til blods i dag. Vi trener barbent på matter som er litt grove, så etter å ha blitt bedt om å gjøre den samme øvelsen 40 ganger fikk jeg skrapt opp litt av huden under begge storetærne! Det svir som bare det, men nå har jeg fått plaster på så jeg lever nok uken ut. :p

6 kommentarer:

  1. Ah, minner meg om når jeg trente TaeKwonDo og faktisk var i form. ...som egentlig var litt fint. (Å være i form altså)

    Ble en del situps og armhevninger da, ja. På knokene. :D

    SvarSlett
  2. Hahaha, Jamaica! xD Du har et nytt nick! Hakkeo! :DD

    Huff. Jeg kan såvidt ta 20 pushups fra knærne, og situps har jeg aldri følt jeg har fått til skikkelig i det hele tatt. Trening er ikke noe for meg. :D

    SvarSlett
  3. がんばれ! Capoeira er en av de tøffeste kampsporter som finnes, rly. Synes du skal vise noen moves i helga. ;O

    (Thomas på Tae Kwon Do? :O)

    SvarSlett
  4. CosmoS: Tae Kwon Do er tøft! Det må du fortsette med =D

    Janne: Haha, samme her XD
    Jeg føler meg så ekstremt svak sammenlignet med alle de andre som bare kjører på med situps i stort antall og tempo, mens jeg ligger der og bare "...orkher... ikke...meeehr!" D:

    Patrick: Lol, vi får se om gangsperren tillater det ;D

    SvarSlett
  5. Tempo har vel ikke så mye å si for sit-ups, da. :P På meg virker det som det er noen menn som tenker litt at "oh! Sjekk jeg er kul og sterk, jeg kan ta sit-ups skikkelig fort!" isteden for å fokusere på å gjøre det riktig. Har sett folk som egentlig tok mer "head-ups" isteden... :P

    Så bruk magen og gjør det i det tempoet som passer deg best. ;) (savner trening... XO) Capoeira og ju jitsu, we has a team? ;P

    SvarSlett
  6. Rakel: Det er så dyrt. Orker ikke begynne på ny klubb i Oslo heller. Effort. :p (Blir vel å trekke seg selv ned til det lokale treningssenteret, tenker jeg)

    SvarSlett