mandag 4. mai 2009

Free Comic Book Day 2009

Gah, har ikke skrevet på lenge nu. Det har skjedd altfor mye denne helgen! Jeg var så heldig å få besøk av to awesome personer fra Oslo og Kristiansand som kom for å være med på cosplay og moro i Stavanger. Så da var Free comic book day overstått for i år, og jeg må si at jeg er imponert! Det var veldig mange gjennomførte cosplay å se, med veldig mange som hadde laget kostyme selv. Ikke sånn OMG EPISK COSPLAY JIZZ IN MY PANTS- bra, men mer sånn wow, det var skikkelig kult-bra =D
I tillegg så fikk jeg også være dommer, noe som faktisk var veldig vanskelig! Det var et par stykker som jeg syns burde ha fått honorable mention som ikke fikk det da, men akk ja. Det virket som om de fleste hadde en veldig kjekk dag i hvertfall, med konkurransen, tilfeldige photoshoots rundtomkring i byen og morsomt dukketeater senere på kvelden. Ingve var veldig morsom som konferansier og Outlands butikksjef Linda, viste seg å være en formidabel Mrs. Lovett. Nok en gang gratulerer til alle vinnerne! Det var vel fortjent ^_^

Noen FÅ bilder fra helgen:











For de som lurer så ligger det noen flere bilder her: http://forum.japani.no/group.php?groupid=65, også ligger det sånn ca ti tusen bilder i Outland Stavanger-gruppen på facebook :p

Nå sitter jeg og laster inn filmer til den nye Ipoden min, woot! Til nå har jeg fått lagt inn hele Lucky Star, og skal også legge inn Pirates of the Caribbean-trilogien pluss en del barnefilmer. For tur står legenden om Atlantis, Jungelboken, Kung Fu Panda, Peter Pan og Pocahontas, samt alle Harry Potter filmene og Ringenes Herre X3
Tenkte også at jeg skulle prøve å få legge ut noen flere videoer med min egen musikk og sånn, som jeg lovet før. Noen som har erfaring med hvordan man lager subtitles på videofiler?

10 kommentarer:

  1. http://www.aegisub.net/ <- denne bruker alle subbegrupper, it's awesome.

    Ikke glem å legge inn musikken du fikk av meg. :O

    SvarSlett
  2. Aha! Takk skal du ha =D
    Hehe, I will ;3

    SvarSlett
  3. Sinnsjukt tøffe kostymer :o

    Skjer noke tilsvarende i Bergens-området ein eller annan gong kanskje? Hadde vore kjempetøft å fått vere med på.

    SvarSlett
  4. Det ser skikkelig gøy ut XD og cosplayet ditt var veldig bra!

    SvarSlett
  5. EN MURLOCK FOR FAEN. Jævlig kult! Jeg vil også kle meg ut som noe fra WoW! >:(

    SvarSlett
  6. Hahahaha~!! Hekkan bra timing på Sofia's bilde!

    Death the Kid med øynene lukket <== Definitely not gay? xDD

    SvarSlett
  7. Morghus: Bergen ja! Etter å ha lurket litt så ser det ut som om Outland Stavanger hadde et slikt arrangement på samme dagen. Fant noe info om det her: http://www.outlandbergen.blogspot.com/. Hvis ikke er det bare å dra seg ned til Stavanger, for det er her det skjer X3

    Ine: Takk! Det var très morsomt ^_^

    Nameless: Haha yes! Hun som var den vant førsteplassen i hjemmelaget-kostyme kategorien. Veldig awesome og kreativt kostyme =D

    Chiisana: He's faabulous! XD
    Jeg og Gunnar kom frem til at Kid ikke kan være gay, for da hadde han vært skeiv. Tok du den? Skeiv = ikke symmetrisk? AHAHAHA!!!! *kremt*

    SvarSlett
  8. Er sikkert karma at da e på samma dagen attpåtil! Ett eller anna eg gjorde... :P

    Koss veit eg når noke lika kult skjer igjen? =P

    SvarSlett
  9. Tja, du kan jo lurke på dette forumet her?---> http://forum.japani.no. Forumet har sin egen treff og sosialt-seksjon hvor det kommer info om sånne ting. Også finnes det en egen sosial gruppe for Hordaland (du må være medlem for å se det), hvor det sikkert skjer noe. Ellers så kommer det jo til å holdes to ganske store conventions i Oslo i sommer da =)

    SvarSlett
  10. Kjempe fin oppsummering av fcbd :)
    Mange flotte bilder!

    Mrwlgh Mwlrgh!! ;)

    SvarSlett