onsdag 8. juli 2009

Long post ahoy!

Heisann. Her er jeg igjen altså. Jo takk, været er fint, kan ikke klage. Joda. Jada. JEG BEKLAGER IKKE DREP MEG! Fra nå av skal jeg blogge hver DAG jeg lover altså *ihvertfall ikke lygekryss*! Alle gangene jeg begynner å skrive noe så bare poff! Alt blir hemma og jeg vet ikke hva jeg prater om i det hele tatt. Også har jeg vært på jobb HVER ENESTE DAG. Eller ikke i går, men bortsett fra det, HVER DAG ALTSÅ! Jeg er ikke vant til å ha fast jobb. Det er liksom helt unaturlig for meg. Om morgenen så går hodet mitt sånn "Whaaat? På jobb IGJEN? Men jeg jobbet jo i går! Hva er dette for noe tullball? D:"
Heldigvis så er det søndag i morgen. Så awesome fri yes? Gjett hva jeg skal bruke tiden min på? SY! Oi, nå tror jeg du ble overrasket nå! :p
Jeps, jeg har begynt på mine nye syprosjekter (de tar aldri slutt, gjør de vel? o_O)

Men før jeg begynner å rante om det. Her er et par bilder fra den siste tiden :3





Hokay, la meg oppdatere litt på diverse hendelser.

På mandag kveld fikk jeg besøk av Oda, som var awesome. Vi spiste og så på Hairspray sammen med mamma i kjelleren min. Pluss spiste kake og så på bilder som mamma hadde tatt i Danmark. Det var veldig koselig og must totally be repeated liksom :3
Og en eller annen dag, husker ikke hvilken det var, så var jeg og så Hangover med Ingvild, Åi og Gunnar. Veldig bra film med veldig mange bra "moments" XD
Jeg hadde på meg sånn ca dette her:

Og yay for fulle folk som liker å kommentere ting høyt! I dette antrekket fikk jeg høre både Charlie Chaplin og Michael Jackson. Eh lol nei? o_O

Oog, på ...tirsdag tror jeg, så var det egentlig meningen at jeg skulle på "Date" med Gunnar i byen. Så ringte Ingvild meg på jobb fordi hun kjedet seg og ville henge. Litt senere da Gunnar dukket opp, så sa Ingvild at hun ikke kunne likevel, siden faren hennes hadde kjøpt tusen millioner kasser med jordbær som hun måtte rense. Og på bussholdeplassen på vei til byen fant vi ut at "fuck kino, vi reiser til Ingvild og spiser jordbær!". Så vi kjøpte med oss fløte og dro dit i stedenfor. Det var awesome, og vi plukket rips og laget krem og jorden var en fin plass å bo på =)

Og igår så jeg film... Igjen. Jøss, det har blitt mye film i det siste! For jeg så også "Yes Man" en av de dagene jeg skulle jobbe, før jeg gikk på jobb. Film, jobb, bading og jordbær. Høres ut som en bra kombo :3
Som sagt, i går så vi Slumdog Millionaire, som var tøff. Og i dag har jeg stort sett gjort lite. Eller NEI, jeg har gjort mye i dag! Jeg har jo vært på jobb og greier!
Og etterpå så dro jeg på Kvadrat og kjøpte awesome teatersminke. =D
Jeg kunne ikke dy meg for å kjøpe en boks med spirit gum, som er en sånn type gummi som man putter på huden for å bygge opp neser, rynker eller realistiske sår.

Kinda like this:

ER JEG SEXY ELLER WHAT?

Litt av poenget med å kjøpe dette er for at jeg skal bruke det på Desucon, som steampunk-karakteren min (i tillegg til vanlig cosplay, ja). Jeg skal nemlig være dynamitt og sprengstoff-ansvarlig på vårt fiktive luftskip, så da syns jeg det passet seg med et par brannskader rundtomkring. Her leker jeg meg bare med sminken, så det ser ikke særlig realistisk ut. Men jeg blir kanskje flinkere etterhvert? :3


Blåmerke, vanlig sminke.

It kinda looks like a burn yes?

Deilig sår XD

BONUSBILDE!

I'm so so so hot hot, liksom. Men oi, look at the time! Rite, jeg får rante om syingen min i morgen, eller helst når jeg har kommet litt lenger. Pluss at jeg skal skrive om linsene som jeg fikk i posten for en stund siden. Jeg kjøpte en del forskjellige, men et par har jeg f.eks på på det første bildet i denne posten (og de er lilla, hvor awesome er ikke det? =O). UANSETT, nå skal jeg lese i Harry Potter og legge meg!

10 kommentarer:

  1. Hahaha. Rakel med lang spiss nese! Lovely. :D
    Jeg synes at det så ganske bra ut med sårene og sånt. Det kommer til å gjøre veldig mye for helhetsinntrykket, tror jeg.

    Forøvrig. På tide at du også ble voksen og jobber hver dag som folk flest. :p

    SvarSlett
  2. Kule sår! Det der kommer til å bli kjempe stilig til din bombeansvarlige karakter! Kommer til å finne deg på Desucon og ta på de... Om du vil eller ikke x)

    SvarSlett
  3. oh my så bra sår 8D og nesa XDD veldig bra *thumbs up*
    btw du vet ikke tilfeldigvis om et sted jeg kan få tak i noen bra røde linser? Trenger det til Sebastian y'know D: Uten styrke~

    SvarSlett
  4. FAKK det så realistisk ut! :D

    SvarSlett
  5. CosmoS: Jeg håpte på det, at det ville bli litt mer fancy enn uten. Pluss at jeg har hatt lyst til å prøve sånn type sminke en gang :3
    Fu! Jeg vil aldri bli voksen, no nevarrhh! DX

    Hermetikk: Hahaha! XD
    I'll be looking forward to that then ;p

    Ine: Jeg kjøper linser fra charleneshop.blogspot.com. Prisene hennes er veldig greie, og shippingen tar som regel en til to uker. Det er i hvertfall røde under Crazy-linsene :3

    Kieu: Yay, og jeg skal prøve å få det enda mer realistisk ^_^

    SvarSlett
  6. ooooo tøft jeg digget det brannsåret mellom tommel og pekefinger. det sånn jeg ser for meg bransår. men kutta så bra ut de også..

    ja jobb er no herk men nødvendig for og skaffe alt awsome stuff til kostymer..

    SvarSlett
  7. Hihi, ser ut som om dere har en kjempeawesomefin sommer der hjemme. Det sier litt når jeg sitter på hotellrommet mitt i JAPAN og bare "awwwh, jeg vil være i Sandnes! D:". Nesten så jeg håper at jeg faktisk ikke kommer inn på studiene (som, skremmende nok, ikke er en urealistisk mulighet), og dermed kan flytte hjem igjen (uten at jeg egentlig vil det heller æææ).

    For øvrig awesome sminke. Synes du skal gå med sånn lang nese fast. :3

    SvarSlett
  8. Tharanee: Ja, akk... den som bare var rik... ;__;

    Patrick: Haha, jeg syns IKKE synd på deg XD
    Men litt skummelt det der med studiene, hva skjer med det?

    Lol ja. NÅ KAN JEG ENDELIG COSSE AKAGI! (eller ikke :p)

    SvarSlett
  9. Lykke til med syingen! :D

    Elsker outfiten *_*

    Og damn, det var nais teater sminke! Mangler bare en vorte med et svart hår på 8D

    SvarSlett
  10. Men for helvette! Nå er det 12 dager siden dette innlegget!

    BLOGG MOAR OR DIE TRYING!

    SvarSlett