tirsdag 21. juli 2009

Skolestress...


*insert emotional music* Jeg har et lite, eller egentlig ganske stort dilemma. Jeg står som sagt fortsatt oppført på venteliste som nummer en på Solborg Fhs, men der er det ingen som har trukket seg ennå, og det begynner å bli knapt med tid. Jeg har forsåvidt fått plass på BI, men jeg hadde liksom ikke lyst til å begynne på den lange og seriøse økonomiutdannelsen min helt ennå. For når jeg først har begynt der så blir det å gjennomføre tre år, og da er det nogenlunde sent å begynne på søm etterpå... Jeg har lenge hatt lyst til å lære meg å sy skikkelig, istedenfor å bare knote rundt sånn som jeg har gjort til nå. Jeg har lyst til å lære å sy komplekse ting som kraver, buksesmekker, lommer og mansjetter osv. Men ja, poenget mitt er at om jeg ikke kommer inn her i Stavanger så kommer jeg muuuligens til å søke meg til et annet sted i landet som har plass. Og der har jeg funnet to alternativer, en folkehøyskole i Larvik og en i Oslo, som begge har søm, design og motelinje. For å prøve å gjøre det lettere så har jeg laget følgende liste for å prøve å klarne tankene litt.

Fredtun Fhs.
Plussider:
- Kortere vei til Oslo
- God praktisk sømundervisning.
- Studietur til Kenya
Minussider:
- Beliggenheten (hvem pokker bor i Larvik? o.O)

Holtekilen Fhs.
Plussider:
- Det er i Oslo.
- Studietur til New York.
Minussider:
- Det er i Oslo. o.O
- Mer fokus på mote og design enn grunnleggende sømarbeid.
- Laaaang vei fra Stavanger.

Solborg Fhs:
Plussider:
- Stavanger yay!
- Kan bo hjemme og spare 15 000 kr.
- Studietur til New York
- God, praktisk sømundervisning.
Minussider:
- At jeg ikke har fått plass ennå XD

Såååeh, nei jeg vet ikke.... Jeg har liten lyst til å flytte fra Stavanger, selvom jeg finner det litt deprimerende at fem av mine beste venner allerede har gjort/ skal gjøre det... Men så har det seg jo slik at det fortsatt bor et fåtall med fantastiske mennesker her på vestlandet som det smerter meg å flytte fra. =/
HVORFOR KAN VI IKKE ALLE BARE HOLDE SAMMEN HÆH? Så kan vi kollektivt reise rundt og bo i samme hus og ta samme utdanninger også blir vi supersmarte og tar over verden! o.O

Ah men ja stemmer, jeg skulle prate om linser! Jeg syns at circle-linser er ganske fascinerende egentlig, og kunne ikke dy meg for å kjøpe et par forskjellige farger. Jeg tenker å bruke dem basically for cosplay, men også en skjelden gang når jeg skal ut på noe fancy og vil være ekstra fin :3 De varer jo i et helt år ikke sant, så why not? Fargene som jeg har kjøpt er lilla, grønne og grå. Jeg kjøpte et par gule også, men endte med å bytte dem bort med sjefen på Outland XD

Anyway, de lilla (neo color cicle violet) ser slik ut:

Og de grønne (geo nudy green) ser ut som dette her. De er litt mørkere enn det jeg hadde håpet på, men er fortsatt helt ok :3

Bilder av de grå ligger på mamma sin pc, så jeg får poste de en annen gang. Men trust me, jeg ser helt sær ut i dem XD

Og ja, syprosjekter! Jeg har ikke kommet særlig langt, men det neste cosplayet blir som sagt Ciel Phantomhive fra Kuroshitsuji. En tøff serie med kule kostymer og karakterer. Jeg kommer til å lage den mørkerøde versjonen, som er en av de kuleste. Jeg har begynt å lage hatten, samt kjøpt et par boots på fretex som jeg skal modifisere. Pluss at jeg har funnet ut en måte å lage de fancy, gule snurrebåndene på. Her er hatten hvis skjebne er å bli fabulous X3


Fargen ser foresten litt off ut på disse bildene, for i virkeligheten er den mye mørkere. Jeg får poste noen bedre bilder i et annet lys når den er mer ferdig og sånn, selvom jeg antageligvis ikke får gjort noe mer progress før i august. Til helgen så reiser jeg nemlig på ferie med mamma, morfar og Årolilja. Turen går til Tyskland, og jo jeg må si at jeg gleder meg endel. Vi skal først kjøre fra Stavanger til Oslo, der jeg og mamma skal på Madonna-konsert, for så å ta båten til Tyskland hvor jeg og Årolilja blir satt av på Wacken hvor vi skal oppholde oss så lenge festivalen varer. Etter det så drar vi til København, tar muligens en snartur innom Gøteborg i Sverige, for så at jeg og Åi reiser til Narvik for å besøke faren min. Hmm, det slår meg at jeg ikke har skrevet noe om faren min til nå i denne bloggen, noe som forbløffer meg veldig :p

Oh well, I'll get to it later. For han er et kapittel for seg selv XD
(og da skal det nevnes at han har dreadlocks som rekker ham til knærne, og her snakker vi om en mann som er ca. 1.80 høy o_O)

14 kommentarer:

  1. Hvor lenge må du vente før du må svare på BI? Eller har du kanskje allerede gjort det?

    Hvis ikke stemmer jeg for Oslo (hvis alt annet er uaktuelt.)

    Eller så kan du jo jobbe et år, tjene penger og leve et mye bedre studieliv (så sant du sparer, selvsagt.)

    Treffer jeg deg når du er i Oslo på veg sydover?

    SvarSlett
  2. Nei, for faen. Skal du og kanskje til Oslo?
    Haha, Bergen er jo enda lenger vekke FFFFFFFFUUUUUUUUUUU

    SvarSlett
  3. Gunnar: Vel, jeg har tre dagers svarfrist fra nå XD Men tror egentlig at det ikke er så farlig å svare nei, siden de som regel ikke fyller opp den linjen med det første.

    Det gjør du, jeg ringer deg før helgen en gang, så kan vi avtales å møtes :3

    Vikingfaen: Tviler på at det blir Oslo sånn egentlig, for etter å ha researchet litt mer så viser det seg at den linjen har ekstremt mye fokus på mote enn søm... og det var jo strengt tatt søm jeg ville på (selvom det sikkert er interessant det også).

    FFFFUUUUU på deg og ditt Bergen! Håper du regner vekk! XD (neeeidaaaa)

    SvarSlett
  4. hvis du ikke kommer inn på den i Stavanger så! LARVIK : D! Larvik ligger så nært stokke >: D men jeg håper en aller annen trekker seg så du kommer inn !

    SvarSlett
  5. Men det tar kortere tid å ta toget fra bergen til oslo da ;DDDDDDDD Så litt nærmere blir jeg jooo

    SvarSlett
  6. Oslo er aldri et minus. Om 5 har gjort det så må man ta hintet. (Det gjelder alle de teitingene som fortsatt ikke er i Oslo.)

    SvarSlett
  7. "HVORFOR KAN VI IKKE ALLE BARE HOLDE SAMMEN HÆH?"

    Unnskyld meg, men det er du som ødelegger dette. :p Kom til Oslo, som alle vi fornuftige gjør, så skal du se at awesome folk har samlet seg opp der i mange år allerede. ;O

    SvarSlett
  8. AAaaah, får håpe du kommer deg inn på skolen i Stavanger da, siden det virker som den som du vil mest inn på XDD

    ELSKER dine linser btw. Har hatt lyst på noen lilla og grønne en stund nå. Men har jo selv noen brune, blå og grå, så burde vel ikke klage XDDD (men de har ikke styrke da :()

    SvarSlett
  9. OSLO ALLE DRAR TIL OSLO LOLLLL. Oslo er jo en stygg by :x *sier hun som også skal dit*

    SvarSlett
  10. Xiao Ting: Faktisk, det er jo ganske kult! =D

    Vikingfaen: Awright! For dette året kommer jo bare til å bli kjedelig om ikke du er tilstede en gang i blandt. Oda - my antidrug XD

    CosmoS: Mordi er et minus. :C
    Og nei alle nevnte er ikke/skal ikke til Oslo.

    Janne: <:O~

    Patrick: FU! Det var dere som begynte >_>
    Finn en folkehøyskole med ren skredderilinje til meg så skal jeg vurdere det :p

    Frida: So do I, jeg trenger bare noen alternativer hvis alt feiler liksom :3

    ENIG. XD

    SvarSlett
  11. Ouch høres ut som et tøft valg. lykke til med det. gleder meg til og se deg igjen evn på tirsdag *går for og rydde rom* ellers er ikke Oslo så halvgærent men seff stavanger er en mye vakrere by! jeg har fått lyst til og flytte nedover flere ganger.

    SvarSlett
  12. aww håper virkelig du kommer inn ass! Jeg har et helt annet problem enn deg,men skal ikke bable om det her:P

    HOLYSHAITMOTHEROFGAWDOHMYFUCKINGRANNY elsker hvordan du skal lage den CIel hatten:D Jeg mener at vi bør samle de som cosplayet som undertaker,party-ciel og grell også oss to og lager en helt fuckings rå photoshoot:P

    SvarSlett
  13. -Ler så jeg datt av stolen da jeg leste "hvem pokker bor i Larvik"- Kjenner en som bor der skjønner du x)

    Hmm... Jeg står på venteliste på den skole jeg søkte. Det blir lite sjangs for meg å komme in. Har ikke lyst på noe som står på ettertorget. Blir nok et år til i Stavanger så prøver jeg igjen neste år.

    Stavanger uten Rakel bli da kjedelig :<

    SvarSlett