mandag 26. oktober 2009

Kenyaaaa!


Wow, jeg blir visst dårligere og dårligere på dette her. Som jeg har skrevet tidligere, når en først har falt ut av internett-rutiner så er det evig vanskelig å komme inn igjen! Selvfølgelig er jo dette en positiv ting, for det betyr jo at jeg er opptatt og har det bra liksom... Men jeg savner det å holde meg oppdatert! Hver gang jeg går inn for å prøve å skrive noe så aner jeg ikke hva jeg skal fortelle om for det har skjedd så mye! For det første så var jeg på Tori Amos-konsert for en tid siden, noe som var absolutt fantastisk. Hun spilte masse sanger fra de gamle albumene i tillegg til de nyeste, og det var ikke så få gledestårer som ble felt i løpet av dagen der. Seriously, hvis du syns at Tori Amos er bra, så bør du se henne live. For jeg kan ganske sikkert si at det er ganske høyt på lista over de kuleste konsertopplevelsene jeg har hatt =D

(dette innlegget blir litt snaalt, siden noen deler er skrevet foor jeg reiste. Og jeg gidder ikke copypaste alle aa'er og oe'er her X3)

Føler egentlig at jeg bør skrive noe om sømundervisningen som vi har hatt til nå. Det er veldig gøy og lærerikt, og vi får i praksis lov til å lage hva vi vil. Vi startet så smått med å sy hver vår nålepute, og fortsatte med store puter og skjørt. Jeg er finally blitt ferdig med mitt skjørt, pluss at jeg har sydd en genserish ting og en jakke til cosplay X3

Oh, apropos cosplay. Det har jo vært Desucon og greier! Ma si at jeg likte det godt egentlig, selvom jeg holdt pa a stresse livet av meg den forste dagen. Det var sa ekstremt mange mennesker der som vi var nodt til a holde styr pa, samtidig som vi skulle kjore konkurranse og ta vare pa vapen og sann. Og det hjalp ikke at callinganlegget streiket i lopet av dagen, at det var feilinformasjon pa skjermene, og at vi matte holde konkurransene i et rom som i bunn og grunn egnet seg relativt darlig i forhold til bade deltagere og tilskuere :p
Seriously, jeg var sa kjort etter dag 1 at jeg ikke hadde lyst til a ha en dag til X3

Oh well, andre dagen gikk i hvertfall bedre. Det var mye mer chill, og jeg fikk faktisk tid til a ga rundt a nyte connet innimellom. Bl.a fikk jeg med meg halve Jfashion-showet, som virker som om det blir bedre og bedre for hver gang. Syns at det var skikkelig stilig a se pa rett og slett, og det tror jeg at de fleste som sa pa syntes ogsa! =O
Oh, ogsa fikk jeg sett og hort pa Mads Eriksen, pluss at jeg fikk autograf! Den henger pa veggen pa rommet vart na. Ellers sa tok jeg bilde sammen med stormtroopers, hang rundt med Ingvild og Linda, og hadde det ganske greit i grunnen. Det var noen helt geniale cosplayere der som jeg likte veldig godt, som bl.a. Pokemon-gjengen, LFG-Richard og Snusmumrikken <3

Ellers så skjer det veldig mye gøy på folkehøyskole. Hver fredag kveld har vi forskjellige former for arrangement som lages i hemmelighet, og er morsomme å være med på. For to uker siden hadde vi f.eks kjønnsrollebytte-fest, med masse håtte "jenter" og "gutter". Vi hadde blandt annet kåring av "Miss Fredtun" og "Manndomsprøven". Noe som var absolutt hilarious XD
I'll get some pics up when I get back, I swear! For nar jeg skriver dette, sa sitter jeg faktisk i Kenya. Ja, du leste riktig. Vi kom hit i gar kveld etter en lang flytur, og har opplevd veldig mye pa en dag. Vi skal være her i tre uker sammen med KID-klassen, og er tilbake igjen i Norge på søndag 15. November. I dag har vi vart pa et sted som heter Kazuri, som er en arbeidsplass hvor det over 300 kvinner jobber med a lage perler og smykker som eksporteres rundt i verden. Det ble startet som et prosjekt for a gi jobb til alenemodre, og er i dag en stor og anerkjent bedrift. Vi har ogsa vart pa et sted hvor de jobber med stofftrykk, noe som vi fikk prove oss litt pa. Men det kuleste av alt vi har gjort i dag var a kysse en giraff (!)
Moar on that subject later, cause I have to go (internett gar litt pa skift her) XD

Hakuna Matata! ;D

3 kommentarer:

  1. Lørdag var stresssssss!

    Jeg syns jeg så for lite til deg. >: Men så var vi sikkert ganske opptatte begge to.

    Have phun in Kenya! :D Giraffer. <3

    Og kom mer på besøk!

    SvarSlett
  2. ooh giraffer! kenya! kjempeheldig er du!
    Gleder meg til du kommer tilbake...

    SvarSlett
  3. Janne: Eniiiiig! Jeg holdt på å døøø :O
    Hehe, I will ;)

    Tharanee: Giraff! Og flamingo, bavian, hyene, neshorn, antilope, zebra og impala <3 ^_^

    SvarSlett