mandag 24. mai 2010

NÅ ER JEG TRØTT

Jeg har jobbet på verkstedet mitt i hele dag! Har nylig fått installert meg med symaskin, hyller, klippebord og det hele, så nå er vi i gang. Neste gang jeg lager video kan jeg vise dere stedet, fordi det er ÅSÅM!

Men ja, jeg fikk en telefon her om dagen fra en av Desu-arrangørene, som fortalte at Nrk's Migrapolis skal kjøre et program om Japan-interesse ol. i Norge, og at de bl.a. skal dekke Desucon. Og i den forbindelse ville de ha noen (helst en cosplayer) å følge på forhånd som kunne snakke om Cosplay, Anime og stuff. Så yeah, jeg ble spurt om å gjøre det. At first I was like... "Wait, what? Hvis jeg gjør det kommer jeg til å bli stemplet som en TARD for alltid! D:" But then I "Hmm, hvis jeg ikke gjør det så finner de sikkert en eller annen wapse" og "Yay gratis reklame!" :D (pluss at jeg jo faktisk har sydd over 10 kostymer, så jeg er vel egentlig ganske tard fra før). Så de kommer hit på... Onsdag faktisk, og skal filme på Torsdag. Woah, creepy shit! o_O

TILBAKE TIL HVA JEG HAR GJORT IDAG! I totally made magic happen, yo! =O

Dette skal da bli en KH2-Kairi kjole som en venninne av meg skal låne i helgen i dyreparken :3


Fra stoffbiter til fronten på kjolen...


...til kjole! OMG!


YEEEAAAAAAAH! (Jeg har vært flink, gi meg skryt XD) Den er ikke ferdig though, but will fix. Geez, jeg har hatt så mye å gjøre før de tv-folka skal komme hit! Mamma insisterte jo selvfølgelig på å vaske hele huset, selvom de bare skal filme i kjelleren min D:
Gahh, men jeg skal ikke klage. Jeg får bare stå på og bli ferdig med alt i morgen! :p
Later taters!

9 kommentarer:

  1. Den likte er Rakel, du e flink! :D

    SvarSlett
  2. Damn, hele kjelleren o_o!
    Skal få med meg den på tv, når de sender XDD
    Det er litt tøft å få NRK på besøk da :D

    og du får det til å se så enkelt ut å lage kjolen til Kairi!!

    SvarSlett
  3. Woii! Flinke Rakel...

    Og NRK-folk er ikke skumle(utenom Kåre Kameramann<_<), de er bare litt... rare:3

    SvarSlett
  4. Wow, også Migrapolis da! Ikke småtterier :) Lykke til som cosplay-ambassadøren vår da! ;)

    Flott blogg du har btw, skal holde et øye med denne :)

    SvarSlett
  5. OMG, Rakel blir kjendis! :D

    Lykke til på teve! Best for deg at du gir et bra inntrykk av miljøet, ellers...

    SvarSlett
  6. Marita-Lynn: Takker ;)

    Ine: ikke sant? Men den er faktisk ikke så komplisert! Og jeg blir faktisk ferdig med den på ca. to dager, og det er det raskeste jeg har klart å lage et kostyme på! :D

    Idaa: Nei håper ikke det, det går nok fint :3

    Mtani: Jeg skal gjøre så godt jeg kan! Lol, jeg ser for meg at hele cosplay-Norge kommer til å sitte hjemme i sofaene sine og bare "GAWD! *facepalm* Hvorfor måtte de velge HENNE?"
    Btw, YAY MTANIBLOGG! *stalke* I'm in awe! O.O

    Patrick: LOL NEHEI! Jeg skal bare snakke om naruto og hetalia og om hvor awesome det er med yaoi, så det så! BAKANEKODESUKAWAIINYAAA~ XD

    SvarSlett
  7. Er det en dreieskive-ting til leire jeg ser i bakgrunnen? õ.Ô

    SvarSlett
  8. Lol, her kommer KID-eleven fra Fredtun frem XD
    Stemmer det. Møllen hvor jeg har verkstedet blir jo delt på av flere kunstnere og sånn :3

    SvarSlett