søndag 11. juli 2010

Cospaaalaaaayyy

Hajsann! Jeg laget egentlig en video, men jeg syns den ble for crap til at jeg har lyst til å poste den... :p
Det ble holdt en cosplay-picnic til i Stavanger sist helg. Det regnet litt, så det dukket ikke opp så mange som sist. Jeg brukte anledningen til å få brukt Link-kostymet mitt, siden jeg bare har brukt det en gang før. Jeg dør litt inni meg når jeg ser på hvordan dette kostymet er sydd, for det er faktisk helt utrolig dårlig! Med masse tråder overalt og bare hurrrrr XD
Jeg fikk tatt noen fine bilder, though :3




Noen detaljer mangler, men det var hele opplegget var litt care egentlig :p

Så hva har jeg holdt på med de siste ukene siden Desucon? Jo, jeg ble slått av ideen om en ny ting som jeg hadde lyst til å ta med i standen min til neste år. Nemlig....*drumroll*... Tryllestaver!


Yeah! Så jeg har laget ca. 80 av disse elns X3
Tenkte at det var en fin småting å selge på conventions og sånn, siden Galtvortskolen har gjort sånn suksess i det siste :D

Og ja, jeg har begynt på Big Sister-Cosplayet. I går, faktisk :D
Jeg kjøpte en badeball som kommer til å bli base for Big-Sister hjelmen jeg skal lage, og dekket den med pappmachè :3
Durrrface:


Også har jeg laget skulder-rustning-tingene som skal være på kostymet, samt begynt på den våpen-syringe-greia. Alt er laget av foamboards (skumbrett?) fra panduro, med unntak av spissen på sprøytegreia som er av papir :3



Yays! ^______^

8 kommentarer:

  1. Wow, big sister kostymet ser helt utrolg ut så langt! Jeg kan ikke tro at den skuldertingen ikke er laget av metall. Well done!

    SvarSlett
  2. Awesome Big sister=D
    Tror enderesultatet vil bli slående vakkert=D

    Søte tryllestaver^^,

    SvarSlett
  3. Ukjent person: Thanks for the praise :3

    Idaaaaa: Takk! Får håpe på det i hvertfall ^_^
    Å lage dette kostymet er som et helt prosjekt bestående av problemløsing XD

    SvarSlett
  4. Urettferdig! Jeg var i Harry Potter verdenen bare noen dager siden, og de solgte tryllestaver, men de var saa dyre, saa jeg tenkte at naar jeg kommer hjem saa skal jeg lage noen, ogsaa kommer du naa og sier at du har laga 80stk, og de ser bedre ut enn de i butikken, og bedre enn noen tryllestav jeg noen gang hadde kommet til aa lage >.<

    Urettferdig sier jeg!!! >:C

    :P

    <3

    SvarSlett
  5. Sarph: D'awww :p
    I'll teach you! It's quite easy ^_^ <3
    Hvor mye kostet de der borte? :O

    SvarSlett
  6. 30/40$, 200/300kr :3

    voldemort's tryllestav lyste da :3 :P

    SvarSlett
  7. Problemer og problemer fru blond=D
    Tror nå du kommer til å løse dem ganske enkelt jeg!

    Hvis du klarer å lage tryllestaver, klarer du enkelt å lage Big Sister.. Om ikke, blir Little sister snytt for en storesøster, og det liker hun ikke=D

    *Sarphire: De tryllestavene er morsomme da!! dengang vi var der kjøpte jeg en tryllestav=D*

    SvarSlett
  8. Ooooh! Link! :D Mah hero! :D

    Tryllestavene er nydelige! Jeg vil kjøpe! :D

    SvarSlett