mandag 20. september 2010

Moar progress, and I'm gonna die working

CosCon er like rundt hjørnet, og jeg styrer som bare det. Fjærene er ennå ikke kommet, men jeg har begynt å bygge rammeverket som de skal limes på. Jeg bare håper HÅPER at de kommer innen helgen, for ellers så får jeg det sykt travelt i neste uke. Jeg har fått parykken min, og kommet ganske langt på sverdet. Haaah, jeg tror det skal gå bra om jeg bare får fjærene i tide, så er det bare å flytte hele jævelskapet til Oslo da.

Mah wig! :O


Yarrr! Angryface! Now for mah sword:


Håndtaket:


Men yeah, jeg stresser som sagt litt ekstra med dette kostymet av flere grunner. En veldig stor grunn er at jeg og ca. syv andre cosplayere i Norge skal være med i cosplaykonkurransen som "veteraner", noe som er litt ekstra press. Og i forrige uke lanserte Coscon-hjemmesiden som følger:

"I tillegg til utfordrerne vil vi også invitere noen Cosplayveteraner til arrangementet. Dette er folk som har utmerket seg spesielt ved å vinne tidligere konkurranser eller bare stilt med fantastiske kostymer og innlevelse. Utfordrerne vil ikke bare måtte konkurrere seg imellom men også mot veteranene. Vi får blant annet besøk av:
Rakel Cotino Arntzen (Chiyo) Vinner av Cosplaykonkurransen Desucon 2 som Link fra Zelda.
Grethe Brandtzæg (Grethe B) Vinner av Cosplaykonkurransen Desucon 5 som Bowser fra Super Mario.
Eirik Lie Reiersen (zaijin) Beste Game, Cosplaykonkuransen Desucon 5 som Scout fra Team Fortress.

Hvem heier du på? De etablerte veteranene eller de ferske utfordrerene? Vi kommer til å presentere alle så godt vi kan på facebook før eventet så du kan bestemme deg for hvem du vil heie på. "


WHAT. THE. FUCK! Mitt navn står på hjemmesiden! Jeg er selvfølgelig ganske smigret og sånn, men sheesh! Som om jeg ikke var stressa nok fra før XD
Jeg håper ikke folk får mongohøye forventninger nå, altså!

Over til noe annet som plager meg litt nå (whine whine :p): som sagt jobber jeg på hotell i selskapsavdeling, noe som har veldig varierende arbeidstider. Man kan f.eks. jobbe tre kvelder i en måned eller tretten alt ettersom. Derfor har jeg, desperat som jeg er, sagt ja til å begynne å jobbe frokost og lunsj denne uken og noe framover. Dette innebærer at jeg må møte opp kl.06.00 hver dag, og i tillegg til dette skal jeg allerede jobbe kveldsvakt de to første dagene. Så det vil si at jeg kaaaanskje får meg 4 timers søvn i natt, om jeg er heldig, for så å jobbe frokost, lunsj og kveld og så frokost igjen D:

Så ja, angrer litt på det i grunnen. Får håpe jeg overlever :p
Irland var foresten awesome! Mer om det en gang jeg får tid X3

4 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg også kunne dra på CosCon, men, nei. Bor for langt unna :(
    Håper det blir er bra con! :D

    SvarSlett
  2. Kjære Rakel^^Hold ut du skal vite at du blir tenkt på og støttet. Hvis du går på jobben og tenker f)%&% dette er J(/%/& så tenker du fremover til den dagen hvor alt dette vil være verdt det. og at resten av oss jobber og reæva av for å imponere på Coscon med flotte kostymer^^ Så du er ikke alene.. *klem*

    SvarSlett
  3. Marie: Synd at du ikke kan komme! Kanskje neste gang det blir con? :3

    Tharanee: Takk for koselig kommentar! Det går nok bra, jeg bare whiner for at jeg må stå opp tidlig egentlig XD

    SvarSlett
  4. FANTASTISK bra sverd!

    Jeg vil du skal vite at jeg heier på deg, men ikke føl noe press. Etter at jeg så det sverdet så overgikk du allerede forventningene mine.

    Om du taper, så må det bare bety at motstanderne dine har gjort en forrykende bra jobb de også! :)

    SvarSlett