onsdag 10. november 2010

En kul tittel.

Parykk i posten! Takk skal du ha, min gode venn Ebay :D *does the I-got-yet-another-wig-dance*


Ignorer hudkreften min plx.


Yeeeah sooo, det var den utdanningen da.

Planen var egentlig å gå et år på søm på folkeuniversitetet i Oslo, slik at jeg kunne få fagbrev og jall. Også får jeg sikkert en jobb i en eller annen lavtlønnet systue hvor jeg bruker all min fritid på å arrangere cosplayevents, lager kostymer og trinkets for en billig penge og blir forever hybelkanin.

Eh nei... Mamma hjalp meg med å innse at jeg må få meg en skikkelig utdanning snart, for jeg vet at jeg ikke har tålmodighet til å bli butikkdame eller no sånt piss for evig og alltid. Så la meg tenke... av alle yrker og utdanninger i HELE VERDEN, så ser jeg for meg at kostymedesign er veien å gå. Jeg kommer alltid til å være interessert i håndtverk og crafts, har fortsatt teater i blodet og er en evig nerd som titt og ofte sikler over sverd, rustninger og periodeklær. Og let's face it, hvis jeg skal ha meg en seriøs og bra kostymeutdannelse så ser jeg for meg at LONDON is the PLACE TO BE LIKSOM!

Så ja. Kanskje London til neste år, og muligens i to påfølgende år? Føler jeg besegler min skjebne her FOR ALLTID, men jeg ser ikke så mange andre options i grunn. Jeg er excited og litt depressiv på samme tid, for det betyr at jeg må være borte lenge fra alle folka som betyr noe for meg :C

On a slightly moar positive note; jeg har sykt mange kostymer å sy fra nå av og til sommeren! Faktisk kanskje en sånn 5-6 stykker (to av disse er commissioned til noen andre), når jeg tenker etter o_O
Mer om hva disse blir senere, men jeg kan avsløre at jeg antageligvis kommer til å lage et MEGET LETTKLEDD kostyme til den 6. Desember. Noe a la dette her, methinks:


Nå falt du baklengs i stolen tenker jeg! Rakel i et skimpy cosplay? WHY I'VE NEVER!
Anledningen er WoW Cataclysm sin midnight-release på Elkjøp Forus, hvor de arrangerer et stort opplegg med kostymekonkurranse og hele pakken. Jeg og en annen kommer nemlig til å få betalt for å dele ut flyers i kostyme, samt henge rundt i butikken og være awesome. Ahem.. Få betalt for å cosplaye? LETT om jeg gjør!

Eneste som er litt kjipt er at jeg kommer til å få to uker å lage det på, siden jeg ikke har tid til det før. Men jeg håper på å få det til. Jeg lagde jo Mikael-kostymet på tre uker, og dette har tross alt ikke vinger :D

8 kommentarer:

  1. Nice parykk! hvem pu kjoper av, noen spesiell selger eller bare random folk? jeg planlegger parykk kjoep mn vil gjerne ha litt kvalitet paa den saa.

    Nar det gjelder utdanning andbefaler jeg england masse! bare ver forberedt paa hoyt studielaan og masse byrokrati. Yay! (serr, landet er en papirmolle.) og kostyme design ser awesome ut!

    SvarSlett
  2. Jeg kjøpte denne fra http://myworld.ebay.com/digitacom/, og er ganske fornøyd. Det er den fineste parykken av de som jeg har kjøpt på Ebay i hvertfall! Den er skikkelig myk, og ser veldig ut som ekte hår om du unngår flash og flombelysning :3

    Parykkene der ligger på en 17-18 dollar, så ca. hundrelappen. Veldig billig for fine kvalitetsparykker :D

    Tviler ikke.. men jeg føler at hvis det er noe som er verdt å betale for, så er det nettopp utdanning ^_^

    SvarSlett
  3. Skimpy cosplay er vel og bra (så lenge bilder dukker opp), men rundt midnatt i desember i Norge? Misunner deg ikke den. :p

    Tre år er ikke så lenge, og London er ikke så langt. Go go! :3

    SvarSlett
  4. UTDANNING I ENGLAND YAY! gogogoogogo.
    Og dessuten saa kommer meg og Vera til aa vaere i Brighton, som er en kjappish togtur unna:D
    Det er serioest verdt all "dritten" med tanke paa hva du faar utav det i forhold til en kreativ utdannelse i Norge.

    og jeg liker parrykken din :3

    SvarSlett
  5. Patrick: Det skal forsåvidt utføres innendørs, i the realm of Elkjøp. Så regner med at det går fint X3

    Silje: Håper jeg kommer inn et sted da, jeg har ikke begynt å søke enda! Jeg blir vel nødt til å finne etellerannet som er lånekassen-godkjent og sånn :/

    SvarSlett
  6. oh, hvis du vil ha hjelp til aa soeke, er Across the Pond en veldig bra organisasjon, som hjelper deg gjennom alt det vanskelige -gratis! :D de har veldig mange universiteter paa lista si, saa sikkert kostymedesign og:)

    http://www.studyacrossthepond.com/home.asp

    yeahhh. jeg soekte med dem. latterlig enkelt.

    SvarSlett
  7. London er FAB BEIBZ...u should join for shure:) Du hadde passet inn som en glove..jeg gikk og gjennom across the pond..dritflinke folk, de fikser alt for deg:D og nå er jo halve luni i london så du vil ikke bli ensom:P

    xxx
    Camilla

    SvarSlett
  8. Nåja, London er IKKE langt unna... søstera mi tar utdanninga i Australia.. Hvis, forhåpentligvis, musikkutdanninga mi fortsetter, blir det enten England eller.. et annet land...
    Også er det jo bare en halvannens time flytur unna Noreg da=D

    Skimpy cosplay finally?

    SvarSlett