torsdag 24. februar 2011

RRRRRRUUUUUUUURRRRRRRRUUUUUU

Vet dere hva jeg er flink til? Å overvurdere meg selv :p

Jeg blir nødt til å legge Big Sister-kostymet på hylla for en stund. Det tar mer tid og ressurser enn jeg har, pluss at det er så mange ting jeg ikke vet hvordan jeg skal få fikset. Men yay da har jeg noe å jobbe mot da! DREAM COSTUME LIKSOM :D

Og get this, jeg kommer antageligvis bare til å bruke ett kostyme på Desucon. ETT! Jeg gleder meg veldig for det blir første gangen jeg har cosplayet i en svær gruppe. Vi er vel ca. 10 Hellsing-cosplayere elns? Masse awesome og koselige folk, så det blir sikkert gøy <3

På den dagen jeg ikke skal cosplaye har jeg blitt spurt om å være med på moteshowet til Jfash. Jeg var med på det på Desucon 3 (lenge sideeen), og det virker gøy å gjøre det igjen. Jeg har ikke fått vite noe særlig om hvordan det skal foregå og sånn, men jeg møter jo en del av folka på CG-treffet nå i Mars så jeg regner med å få pratet litt om det. Jeg blir så isolert fra Jfashion-miljøet når jeg bor her i Stavanger, så jeg syns det er fint å få sjansen til å henge litt med de AWESOME folkene igjen :D

Jeg og Grethe har bestemt oss for at på et eller annet tidspunkt så SKAL vi cosplaye disse her:


Fordi epic.

I den anledningen har jeg skaffet meg en rød zentai bodysuit. Ja, den har en hette som går over hodet, men den kommer jeg til å overlocke bort. Jeg finner det ekstremt funny at drakten har en egen glidelås i skrittet plassert ganske fint til slik at man kan gå på do og sånn.


ASS!


CROTCH SHOT!


Forever classy, jeg vet.

Ellers så har jeg innsett at jeg må slutte å waste tiden min på internett. I det siste har det vært altfor mange ting jeg har forsømt, pga. at jeg ikke klarer å la være å bruke pc'en over lengre tid. ALL THE THINGS I COULD HAVE DONE! Så nå har jeg bestemt meg for å tone ned bruken av medier som Facebook, Twitter, Youtube ol. og spesielt all dødtiden som går med på å bare surfe rundt. Jeg kommer fortsatt til å oppdatere bloggen her jevnlig, jeg er bare nødt til å rive meg litt løs fra resten av internett for en stund.

Så HVER GANG jeg har lyst til å sette meg ned foran pc'en, skal jeg heller tenke på å gjøre en av følgende: Nemlig øve på piano, sy et klesplagg, skrive en sang, bake en kake, spille brettspill, rydde, lage smykker, gå en tur, jobbe med cosplay, holde orden, se en film, lese en bok, danse, svømme, lage noe nytt, spise frukt, koordinere et outfit, holde teselskap, gå ut på byen, perle, invitere noen på middag eller gå på besøk <3

Flere enn meg som sliter med dette? I am le curious :3

9 kommentarer:

  1. jeg kan gjerne være til hjelp med å komme på besøk til deg og du til meg :) heldigvis er ikke avstanden verdens lengste!
    måtte dessverre være hjemme og sove ut på lørdagen, så jeg har ikke fått startet på jakkene til cosplayene mine. men i mellomtiden fant jeg noen detaljer på Kirin som måtte fikses.
    vi kan arrangere cosplay workshops i ny og ne om muligt :)

    SvarSlett
  2. Haha, forver classy ja! Du er herlig! XD

    Jeg sliter også med Bioshock cosplayet mitt. Så jeg tviler sterkt på at jeg klarer å bli ferdig. Så da var det jo nesten godt å høre at du heller ikke cosplayer det da. Mindre stress for å rekke å gjøre noe ferdig for en gruppe FTW! Hellsing kommer til å bli awesumm da! Nanahara fra cosplay island joiner oss som the Captain btw ^_^

    Jeg sliter VELDIG med å bruke altforaltforaaaaltfor mye tid på å gjøre absolutt nada på nettet. Så jeg har også begynt på prosjekt Gjøre andre ting istedet. Jeg er blitt littebitt flinkere, men har ennå mye å gå på *sukkh* Mitt problem er hovedsakelig fjesboka. "Jeg skal bare sjekke om det er kommet noen nye meldinger, det tar bare ett minutt" *ender opp med å sitte et kvarter å bare surfe rundt på profiler*...

    Lykke til til oss!

    SvarSlett
  3. Grethe: Awesome. Yay for å bruke tiden produktivt! Jeg hadde glemt at jeg skulle jobbe i går, så ingen jakkelaging på meg heller. Oh well, en annen gang! :)

    Mtani: Ja, jeg har snakket med Aslak og Martine om det. Det hadde vært selvfølgelig vært episk, og jeg har på ingen måte lagt kostymet bak meg, men jeg klarer det ikke akkurat nå :/
    Sweet! Morsomt å få møte flere internasjonale cosplayere :D

    Tuller du? Jeg får inntrykk av at du aldri gjør annet enn å lage awesome hobbyting, bake episke kaker og være grei med folk! X3
    Hahaha ikke sant, CURSE YOU FACEBOOK! Vi skal klare det sammen, hører du? SAMMEN! *tearful eyes of hope gazing into the distance* :´D

    SvarSlett
  4. fant ut at moren min kommer på besøk i vinterferien, men drar på onsdag, så etter det har jeg en langhelg fri til å gjøre ting på :)
    tenker på at jeg vil starte å sette deadlines på ting. hornene til Scanty er iallefall nesten ferdige. må bare trimme dem og få litt apoxy på kantene.
    vil selv starte å få litt gang på kostymene nå før Desucon og eksamene.

    SvarSlett
  5. ahaha Rakel du er awesome du vet det. Takk for at du lar meg le masse.
    Gleder meg til Hellsing cosplay med deg.

    Og ja internett tar vekk endel. Kanskje vi alle burde være flinkere til og holde oss unna facebook og lignede. jeg legger jo aldri ut no status der lengre etter at jeg havnet på twitter (ikke at man legger så mye status oppdateringer der heller).

    SvarSlett
  6. Ja, prokrastinering er ingen fin ting. Der er en grunn til hvorfor jeg ikke har facebook, hvorfor jeg har sluttet å henge på forumer etc etc. Internet kan være en fin ting i moderasjon, hvis en bruker det til å få inspirasjon, for å researche emner en trenger å vite noe om. For å promotere kreative ting en driver med. Men er også litt av en distraksjon når en bare kan sette seg ned og få instant gratification for veldig liten insats. Så du gjør et godt valg i å sette foten ned og jage vekk distraksjoner.

    Sosial networking er skumle greier, så nesten ironisk at jeg skriver en kommentar her, jeg som har holdt meg "clean" fra sånt i flere år nå. :D

    *springe vekk fra fæle skumle internettet*

    SvarSlett
  7. Tharanee: I lige måde! I will do my best <3

    Espen: Jeg gjør i hvertfall et forsøk. Må minne meg selv på at den virkelige verden bør prioriteres foran den virtuelle, selvom det er en aldri så fin illusjon :)

    Oioi, også gikk du i mot din egen overbevisning bare for min skyld? Jeg er smigret! ;D
    Har vi møttes foresten? *curious*

    SvarSlett
  8. Et lite hint:

    http://www.youtube.com/watch?v=1_WMa42spAs

    SvarSlett
  9. OMG SELVFØLGELIG! Hahaha jeg koblet ikke skjegget med en gang lol XD
    Awesome, jeg liker bildene dine :D

    SvarSlett